Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Andie - 21 juli 2008 22:03

Förra veckan läste jag en artikel i Expressen om hur man kunde få sin dator att gå snabbare på bara 15 minuter. (läs artikeln här) Detta stämmer ju inte riktigt måste jag ju säga. Det tar betydligt mycket längre tid än så. Men i alla fall.

Idag har comhem muppat sig och internet försvann i ett par timmar. Sen märkte jag när det väl kom igång att någon försökte logga in på min msn trots att jag redan var inloggad. Jag vet att det går ett virus runt just nu som angriper msn.

I alla fall så avinstallerade jag hela skiten och sen hämtade jag en ny version av programmet. Jag passade även på att fixa ett till antivirus program som jag haft tidigare. Så hela kvällen har gått åt till att "borsta tänderna" på datorn. Jättedrygt men vill man ha en snäll och sammarbetsvillig dator så måste man ju ta hand om den då och då.


Av Andie - 21 juli 2008 17:17

Sitter och kollar på olika annonser om klösmöbler för katter. Vi skulle vilja ha en sådan när våra små grisar Ataris och Vincent kommer hem om ca 2 veckor. (bild från Blocket.se )Jag menar vem skulle inte vilja ha den här pjäsen till sina katter. Helt underbar, tycker jag. Det som är lite synd är ju att de är så dyra men om det hjälper katterna att inte klösa på möblerna så är det ju kanonbra. Jag ska fortsätta kolla igenom annonserna och hitta någon i en rimlig prisklass så att vi kanske kan ha råd med en.Och senare i afton ska vi gå över till svägerskan på middag så då får vi träffa de två kelgrisarna. Men som jag tidigare har skrivit så hade jag hoppats att minst en av våra två katter skulle bli långhåriga men nu när de är lite äldre verkar det inte som att så blir fallet. Men det gör inget för de är gulliga i alla fall! Och jag verkligen längtar efter dem.

Av Andie - 21 juli 2008 11:12

Idag har jag bakat frukostmuffins som är både goda och nyttiga.

hälsosamma frukosmuffins

200 grader. 8 st (4 jättestora och 4 små beroende på vilken typ av form man använder sig av)


 Ingredienser

 dl vatten
2 ½ ägg
25 g smält smör

Gör så här:

Vispa ihop de blöta ingredienserna för sig.


1 ½ dl frysta hallon & blåbär


1 tsk kardemumma

3 tsk vaniljsocker

2 dl dinkelmjöl
1 dl linfrön

1 tsk salt
4 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl föredragsvis rågsikt/grahamsmjöl

Gör så här:

Blanda ihop de torra ingredienserna i en skål. Använd dig av en "ballong" visp och rör ihop dem noga. Tillsätt därefter de blöta ingredienserna rör ihop dem noga och tillsätt sedan de frysta bären. Pensla med lite uppvispat ägg och strö över några sesamsfrön.

Grädda i mitten av ugnen i 20 -25 minuter (beroende på vilken typ av storlek det är på muffinsarna)




Av Andie - 21 juli 2008 10:55

Imorse klev jag upp klockan åtta gjorde iordning min reningsdrink. Efter det ställde jag mig och bakade fukostmuffins. Receptet finns i Andies kokbok. Medans muffinsarna gräddades passade jag på att diska upp lite. Vid nio tiden klev maken upp och jag ringde till svägerskan. Hon skulle följa med ut och på morgonen men hon bangade. Så jag och maken gick ut endå. Promenaden var i rask takt och det blev 3006 steg enligt min stegmätare. Vet dock inte hur bra den egentligen är, men i alla fall.

När vi kom hem åt vi muffins och drack blodapelsinjuice.

Jag känner mig faktiskt riktigt pigg och duktig.


Presentation

Omröstning

Vad tycker du jag ska byta på min blogg?
 Fler kategorier
 Bakgrund
 Presentations bild
 Allt ihop behöver en uppdatering
 Det är bra som det är
 Har ingen åsikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards