Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Andie - 28 juli 2008 23:22

Idag har vi varit på en liten shoppingrunda i Lysekil. Det är en riktigt litet kust samhälle, som alla andra här på den Bohuslänska kusten.(bild lånad från http://lysekil.bohuslan.pro.se/) Jag hittade en måste ha outfit. Och kläder i min storlek brukar som sagt inte hänga och dingla på träden. Det var en vit kjol med blå sommriga blommor och ett sött linne till detta som gick i samma färgskala. Vet dock inte när jag ska kunna ha denna outfit men det ger sig nog. Vi ska ju snart på 50-års kalas i Falköping om ett tag så då kanske man kan ha den om vädret tillåter det.


Sen åt vi glass på ett ställe där kassörskan lurade mig på 23 kronor men när jag sa till så menade hon att jag visst hade fått rätt växel tillbaka men jag orkade inte tjafsa mer. Jag hittade dock ingen present till maken men han säger att det går bra ändå. Sen har jag mest hittat låssas tattueringar till mitt busiga projekt som jag ska göra så småning om.


Efter middagen som lillasyster J gjorde iordning så bar det av till badstranden. Andy (Zarahs vovve) och Pinne (Js hund) följde med ner till vattnet. Vi plumsade runt i det salta vattnet i en timme. Härligt måste jag ju säga. Jag och Zarah samlade snäckor till mig. Man kan ju inte gå hur långt ut som helst när man har en vovve i släptåg. Sen simmade jag iväg med lillebror D som visade mig ett annat ställe att samla snäckor på. Jag såg en manet, dock inte den dödliga sorten enligt lillebror som plockade upp den. Sen plockade han även upp en sjöstjärna. De är bra läckra men lite creepy ändå.


När vi kom tillbaka till stugan har vi mest bara slappat och jag har pratat med maken i telefonen. Det är mysigt här det kan jag verkligen inte klaga på men det hade varit nice om maken kunnat följa med men nu jobbar han ju i skivbutiken Tropez inne i stan. Och det är ju kanonbra. Och för att knyta an till tidigare inlägg, jag sa ju att vi brukar landa på fötter förr eller senare.


Nu har Nettan och Wille gått och lagt sig. Zarah sitter och mumsar chips och läser Harry Potter. Och jag gluttar lite på nätet. Ska nog snart krypa till kojs tillsammans med katten Tipex som gjort sig redo på sängsovande.


Presentation

Omröstning

Vad tycker du jag ska byta på min blogg?
 Fler kategorier
 Bakgrund
 Presentations bild
 Allt ihop behöver en uppdatering
 Det är bra som det är
 Har ingen åsikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards