Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Andie - 5 mars 2008 19:19

Tjoooo....

Nu har vi fått ett nytt köksbord vilket var väldigt behövligt då vårt gamla bord hade knäckt ena benet och därför stod lite ragligt. Men tack och lov så håller mamman på att flytta från hus till lägenhet och detta medför vissa logistiska problem. Hon har helt enkelt för mycket grejor. Och en av dessa var ett matbord och fyra stolar.

Bordet passade perfekt i vårt lilla kök som plötsligt känns större för att vi har ett fyrkantigt bord nu istället för ett runt som vi hade tidigare.


I alla fall... idag drog jag med Upptåget direkt från jobbet i Knivsta hela vägen till Storvreta... trodde jag´ja... men icke efter typ halva vägen till Storvreta stannar tåget står stilla skit länge och sen meddelas det att det är nåt fel på spåret eller nåt så tåget fick lov att vända åka tillbaka till Uppsalastation och börja om från början... Så att åka tåg är inte alltid så smidigt som man kan tro.

I alla fall... när jag väl kom fram till slutmålet så blev jag hämtad av min kompis Zällan. Vi gasade hem till mamman där en annan kompis och hennes urgulliga son var (de skulle hämta en bäddsoffa + att hon äger bil och hade fixat släp) Så vi släpade ner allt från vinden och upp på släpet. Hyr tiden började rinna ut så det var foten på gasen... eller tja så fort man nu får köra med bil och släpvagn.


Hemma vid vår lägenhet väntade maken som bär hjälp upp med köksbordet och ner med vårt gamla som vi sedan dumpade på återvinningen.


Och tja nu kanske ni har blivit lite nyfikna på hur bordet nu ser ut i vårt kök

Köksbordet


Så jag vill tacka mamman för att hon gav oss bordet, vi behövde det verkligen. Och Zällan som kom på att vi behövde ett nytt köksbord och sist men inte minst Nettan för att hon körde och släpade :-)


Over and out

Presentation

Omröstning

Vad tycker du jag ska byta på min blogg?
 Fler kategorier
 Bakgrund
 Presentations bild
 Allt ihop behöver en uppdatering
 Det är bra som det är
 Har ingen åsikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards