Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Andie - 18 mars 2008 19:57

  • Vad är ett riktigt bra vårtecken?
  • Tusselago

  • Känner du av våren på något speciellt sätt, hur?
  • Jag fyller år på våren så det är ju ett sätt att känna av den. En mindre rolig sak är att jag brukar får utslag på händer och armar.


  • Har du sett någon vårblomma än, vilken?
  • Jag såg en tusselago förra veckan vid min busshållsplats men nu har det dock snöat igen så den är nog död skulle jag tro...


  • Vad är det sämsta med våren?
  • Som sagt att jag brukar få hemska utslag på händer och armar som kliar och svider.


  • Vad är det bästa med våren?
  • Att det snart blir sommar och solen börjar titta fram och träden blir gröna.


    http://mlilja.net/tjejsnack/


    Av Andie - 18 mars 2008 19:45

    Det har länge varit debatt om Facebook. Fler och fler svenskar är med i detta forum. Själv är jag inte medlem på denna sajt men jag kan ändå ha en egen åsikt om detta. I dagens Metro finns flera notiser, en som meddelar att Facebook ska utöka sina tjänster med en MSN liknande tjänst. Och jag frågar mig själv varför inte bara skaffa MSN???

    Mer kontroversiellt är dock att människor som använder Facebook i Ariel på Västbanken märkte att de listades som boende i Palestina och då anklagade företaget som driver sajten för att ha en dold politiskt agenda. Om detta är sant eller inte får vi nog aldrig riktigt reda på.

    Facebook har dock ändrat så att användarna själva får välja om de vill tillhöra Israel eller Palestina.

    Och jag hörde på radio för ett tag sen att Facebook kan kosta dig jobbet. Och nu till min frågeställning. Är det för vad du skriver på din Facebook sida eller för att du sitter och pickar på jobbet?

    Det känns lite som att detta är ett växande problem, människor blir som maniska och måste kolla sin sida var och varannan minut. Visst även jag är medlem på olika forum på internet men jag väljer för det mesta att kolla dessa på min egen tid när jag kan sitta ner och läsa igenom vad som skrivits och så vidare.

    Men att allt fler sitter med sin Facebook sida på arbetstid gör dem till arbetsförslappade i min mening. Och på de arbetsplatser som har ett begränsat antal datorer är detta verkligen inte okej enligt min mening. Jag har hört flera av mina vänner berätta om detta fenomen, senast igår, så det känns lite som att detta är ett utbrett problem. Och för att inte tala om ett riktigt I-lands problem.

    Vad ska man då göra åt problemet?

    Jag har ett förslag men de kommer dock inte att gillas av alla. Det mest effektiva vore väl att spärra sidan på ett företags datorer om man har problem med arbetare som hellre sitter vid Facebook än att göra sitt jobb.

    Kom gärna med egna idéer om hur man kan få bukt med problemet.

    Presentation

    Omröstning

    Vad tycker du jag ska byta på min blogg?
     Fler kategorier
     Bakgrund
     Presentations bild
     Allt ihop behöver en uppdatering
     Det är bra som det är
     Har ingen åsikt

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
              1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15 16
    17
    18
    19
    20
    21 22 23
    24
    25
    26
    27
    28 29 30
    31
    <<< Mars 2008 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards