Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Andie - 9 mars 2008 20:05

Har just avslutat mitt tv tittande av L.A Ink. Den nya tattuerings serien som visas på 6:an men Kat Von D som huvudperson. En kick ass serie som antagligen kommer att konkurrera ut Miami Ink som även den visas på 6:an.


Jag tyckte att kvällens avsnitt var väldigt bra och man fick se olika stilar av tattueringar som inspererade och som var helt klart coola. Och suget att göra ytterligare en tattuering blev starkare. Jag har två stycken hittills men vill gärna göra fler. Jag har ett par på lut som jag vill göra, jag vet även vart jag vill placera dem på kroppen och jag hoppas att det blir dags snart att göra dem.


Min slutliga poäng är i alla fall att vill man se en bra tv serie så ska man titta på L.A Ink om man älskar tattueringar.


Over and out

Av Andie - 9 mars 2008 15:59

Igår afton var jag hem bjuden till en av mina vänner för att fira hennes födelsedag i förskott. Det började med att jag och en annan vän blev lite för senade men när vi väl kom så bjöds det på en god middag som bestod av ljummen potatis sallad och en vegitarisk biff. Mycket mumsigt. Sen började det sminkas och donas. Jag sminkade mig väldigt färgglatt för att vara mig med en grön ögonskugga. Och sen tog vi i tu med mitt långa hår som är fullt av självlockar. Jobbigt men sant. Så jag fick låna min väns platt tång för att fixa håret. Detta var typ första gången jag använder detta hår verktyg och jag tror jag blev kär.

Ve nu vad jag önskar mig i födelsedagspresent när jag fyller år nästa månad. Jag önskar mig en platta håret tång.

.platt tång.

Under aftonen blev det ett par goda drinkar, ett glatt gäng som tittade på schlagerfestivalens Andra chansen program. Och en av tjejerna var fast besluten med att Carola inte skulle gå vidare så hon ringde flera gånger och röstade på Nordman och så blev ju fallet. Carola och Andreas åkte ut. Och det blev seger dans i vardagsrummet och glada skrik! Naturligtvis skapade detta tablårubriker i dagens kvällspress.

Förutom schlager-dramat så sjöngs det Singstar och snackades om allt från film, tattueringar och andra husliga saker. Helt klart en lyckad afton.

Jag och vännen som jag åkte dit tillsammans med fick för oss att vi skulle gå och handla en baguette på Ok som ligger en bit bort. Vi gick dit handlade det vi skulle och sen begav vi oss mot närmaste busshålls plats bara för att upptäcka att sista bussen på den linjen redan hade åkt. Så det var bara att traska ner på stan för att ta en nattbuss.

Väl hemma stupade jag i säng och somnade som en stock intill min underbara make som redan sov.


Idag har det inte hänt så mycket. Vi skulle tvätta men så har inte fallet blivit vi är båda ganska sega och det beror nog mest på vädret. Vi pallrade oss i alla fall ner till centrum handlade lite och sen gick vi en liten promenad. Väl hemma igen så åt vi kakor och drack mjölk. Och tja nu sitter jag här och drömmer om en alldeles egen platt tång till håret.


Over and out

Presentation

Omröstning

Vad tycker du jag ska byta på min blogg?
 Fler kategorier
 Bakgrund
 Presentations bild
 Allt ihop behöver en uppdatering
 Det är bra som det är
 Har ingen åsikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards