Alla inlägg den 14 april 2008

Av Andie - 14 april 2008 13:08

Nu har jag suttit i ett par timmar och gått igenom en massa platsannonser och sökt en hel del jobb. Det som slår mig är att vissa människor tror att bara för att man inte har ett arbete att gå till så ligger man på latsidan och skiter i sin situation. Uppfattningen verkar vara att vi som är arbetssökande sover till långt in på dagen och glor sedan på tvn eller sitter och spelar på internet.Detta gör mig upprörd! Jag kliver faktiskt upp halv sju på morgonen sätter mig vid datorn i och för sig men jag sitter inte och lallar runt, jag söker faktiskt jobb!! Att vara arbetssökande är ju ett jobb i sig. Så sluta klanka på oss!

Det finns väldigt många av oss som faktiskt försöker göra något åt det hela och söker flera arbeten varje dag utan att det nappar. Och bara för att det inte nappar så finns det dom som säger att det är för att man skriver för dåliga personligabrev osv.

Visst i vissa fall kan det vara så. Men långt ifrån alla. Det kan ju faktiskt vara så att en arbetsgivare gillar vad de läser men inser på samma gång att man kanske inte är den som de söker. Och det finns dem som säger sök vilket "skit jobb" som helst så skulle du få det. Och så är det inte heller kan jag meddela. Varför ska det vara så svårt att förstå att vi som är arbetssökande faktiskt gör allt i vår makt och lite till för att ändra vår situation?


Nu ska i alla fall jag fortsätta gå igenom en massa platsannonser.

Over and out

Av Andie - 14 april 2008 10:47

Jag har nyss suttit och letat efter några nya bloggar att följa. Och det är verkligen svårt att hitta en sådan där "WOW"-blogg som man bara vill läsa. Kan det bero på att man är för kräsen när det gäller bloggens titel? Jag känner att jag var lite petig och tycker att de flesta titlar var löjliga, intet sägande och inte tilldragande. Frågan som jag har ställt mig i tidigare inlägg har varit om jag ska byta titel på min blogg så att den blir en mer WOW blogg som folk verkligen vill läsa. Men vad är en bra titel på en blogg?

Som synes har jag en omröstning just nu om ämnet, och visst folk har röstat men dock inte kommit med några förklaringar till varför de tycker att jag skulle byta titel och det har inte heller kommit några förslag på vad jag skulle kunna döpa om min blogg till.

Detta efterlyses...

Nu ska jag dock fortsätta spana efter några nya bloggar att följa...


Over and out

Presentation

Omröstning

Vad tycker du jag ska byta på min blogg?
 Fler kategorier
 Bakgrund
 Presentations bild
 Allt ihop behöver en uppdatering
 Det är bra som det är
 Har ingen åsikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards