Alla inlägg den 15 april 2008

Av Andie - 15 april 2008 23:10

Idag satt jag och åt paj och tittade på Prinsen och jag. Jag är egentligen inte så mycket för chick flicks men det var inget annat på tvn. Och jag fann mig själv sitta och hurra.

Filmen handlar om en partyprins från Danmark som ser ett tv-program i stil med girls gone wild och bestämmer då att han vill resa till U.S.A

Som svepskäl har han att han vill plugga på ett universitet. Och som i de flesta av dessa filmer så möter han den stora kärleken. Prins Edvard aka Eddie inleder ett förhållande med lantlollan Paige (Julia Stiles) som inte vet att han är tronarvinge och har stora drömmar om att utbilda sig till läkare och arbeta för Läkare utan gränser. Hon tar med honom hem till sig i the midwest där han ska förklara för hennes familj om några kända danska. (som ni kanske vet så finns det dom amerikaner som inte vet nåt om övriga världen aka George Bush) Och här kommer nog filmens klockrenaste replik.

- Lars Ulrich, säger Eddie

- Från Metallica, säger en av hennes bröder.

Eddie nickar och sen blir de bästa vänner.

Efter mycket om och men så reser Eddie tillbaka till Danmark eftersom hans pappa Kungen är döende. Paige som är förälskad följer efter honom och pådraget om att hon ska bli Danmarks drottning är igång.


Som sagt jag är egentligen inte alls för chick flicks men det är något med Julia Stiles (10 things I hate about you) som jag gillar. Sen spelas även en av mina favorit artisters låtar i filmen. Nämligen Sister Hazel. Om jag nu ska vara lite kritisk mot filmen så är det väl att det endast är en taxichafför och en präst som pratar danska. Det är ju lite fel men jag vet ju att filmen är gjord för en världsmarknad och då är ett enkelt språk som engelska det bästa. Hursomhelst vill jag ändå ge filmen 5 koppar kaffe av 5 möjliga.

Av Andie - 15 april 2008 16:33

Nu är det list dags igen och jag har komponerat ihop en egen lista med hjälp av  och frågor som jag hittade hos

Arbetsskygga mamman och Ahladita. So here goes

Frågor och svar


Vad gör du när du är nedstämd? Gråter en skvätt, kramar min man och går vidare med min dag.

Bäst ordspråket sagt av ett barn? När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru. (Martin, 5 år) Det är ett ganska bra citat.

Går du ofta på café och fikar, vad? Går för lite på café faktiskt. Men när jag gör det blir det någon exotisk sort kaffe och morotskaka.

Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte? Det skulle vara helt underbart om det fanns djurpoliser i Sverige så att djur som far illa får någon som ser efter deras bästa.  Och så att inte den vanliga polisen slår ihjäl dem, läste om detta i Metro för ett tag sen.

Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte? Det skulle nog vara ganska spännande men samtidigt skulle det nog vara ganska påfrestande. Men om det skulle finnas ett sådant yrke skulle jag nog söka det.

Vilken årstid är den bästa, varför? Jag gillar hösten för att det är så fina färger på alla träden men samtidigt så är det bra trevligt med ljus och grönt gräs och framför allt värme.

Skulle du kunna leva utan någon årstid, vilken, varför? Jag skulle kunna leva utan vintern. Vinter och snö är min ärkefiende.

Vad väljer du helst, nyproducerat eller secondhand? Secondhand helt klart. Man får originella saker för det mesta och man betalar inte lika mycket och det känns ju alltid bra i plånboken.

Vem är den människa som du vet att du alltid kan komma till oavsett? Min pappa, han är min ängel och min hjälte.

Vågar du rangordna dina vänner och bekanta i vilka som betyder mest?Kan man göra det eller inte? Vet inte om det går att rangordna vänner faktiskt. Man har ju sin klick som man är mycket med.

Har du blivit sviken av en vän någon gång? Hur/När? Känns det fortfarande? Vet faktiskt inte om det har hänt. Har haft några rejäla bråk med en vän en gång vilket slutade i att vi inte pratade på ett par år men nu är det lugnt mellan oss och vi har kontakt med varandra.

Vad är din favoritsyssla på sommaren? Vet inte riktigt, jag gillar att gå på marknader och sånt.

Vilken/vilka webbläsare använder du? Jag använder internet Explorer.

Vilken typ av sidor besöker du oftast, vilka är dina favoriter? Nu på senast har det blivit många bloggar, men Familjeliv.se besöks ju rätt ofta.

Vad har du för startsida när du öppnar Internet, och varför just den? Jag har Familjeliv.se som första sida, men jag funderar på att byta men jag vet inte till vad i så fall. Kanske inloggnings sidan till min blogg.

Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken? Jag lyssnar på allt från motorsågsmassakern till fågelkvitter. Men som regel gäller väl ju hårdare desto bättre. Och varför jag gillar sådan musik…hmm för att den gör mig glad, avslappnad och det är ju ett stort plus om jag gillar sångrösten annars är det ganska kört.

Nämn fem artister du har sett live? Deftones, (hed) p.e., Dolly Parton, Soundgarden, Pearl Jam

Nämn fem artister skulle vilja se live? Jag skulle gärna se Pearl Jam igen och sen skulle jag vilja se Chris Cornell, Plain White T´s, Sister Hazel och the Used.

Har du ljugit om din ålder någon gång, varför, i vilket sammanhang? Nä det har jag inte, har aldrig haft anledning till det.

Minns du din första riktiga kärlek? Var, när, hur? Min make faktiskt, vi träffades för snart tre år sen och det första jag tänkte när jag såg honom var ”wow vilken söt, en sådan skulle man ha” Ha ha ha… tja och nu är han ju min.

Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande? Alla grönsaker man har på fönsterbrädan är svåra att hålla vid liv. Just nu har jag faktiskt bara två levande blommor i hela lägenheten fast en är döende och den andra är bara tre veckor gammal. Och den hoppas jag verkligen att den inte ska dö, för det är en Orkidé och det är min favorit blomma.

Vad är det bästa OCH sämsta med snigelpost? Med mail? Vilket föredrar du? Det bästa med snigelpost är att man blir så glad när man får nått i lådan som inte är en räkning, det sämsta måste väl vara att man inte får svar så snabbt. Det bästa med mail är att det går fort och man kan få svar nästan på en gång. Men att välja någon av de två som favoriter kan jag inte.

Har du fler saker på nyckelknippan än bara nycklar, vad? Jag har en liten Hello Kitty nalle och en Ior nalle.

Varför och på vilket sätt gladde DU dig senast? Jag gladde mig här om kvällen när jag skulle sova och min man ligger och snarkar mig i örat. Det som gjorde mig så glad var att han vill ligga där intill mig och snarka mig i örat. Jag är verkligen lyckligt gift.. ha ha ha…

Har du något roligt att se fram emot just nu? Vad? Nja inte direkt faktiskt…

Hur gammal var du när du flyttade hemifrån? /När tror du att du kommer att flytta hemifrån? Jag var 17 när jag flyttade från min pappa till elevhem. Men nu bor jag ju med min man hemma hos oss och jag kommer nog inte att flytta hemifrån igen.

Vilken blogg var den första blogg du förälskade dig i? Bimbo boys Blogg

Av de bloggar du läser hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (typ modebloggar)? Jag läser mest dagboksbloggar men en och annan inredningsblogg slinker in ibland.

Favorittidning? Metro skulle jag tippa på.

Nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig med vars blogg du tycker om? Bimbo  boys blogg. 

Sparare eller slösare? Extrem spara. Jag sparar så mycket att jag lever som om jag hade 5 kr på banken.

Kaffe, te eller inget? Inget slår en kopp kaffe med mjölk. Varför tror ni att min blogg heter Coffee & cigarettes? Det är ju mina två laster i livet… ha ha ha…  


Så nu har jag svarat och nu utmanar jag följande personer att svara på dessa frågor:  Zarah´s blogg, En mamma/kvinna/frus små och stora bekännelser, SysterC - en tjockis bekännelser, Fyrabarnsmamman, Pysselmorsan och sist men inte minst min make Eternal Sunshine of the Wiseman mind När ni gjort inlägget läka tillbaka till min blogg och lämna gärna en kommentar på det här inlägget!Jag hoppas verkligen att ni kommer att anta utmaningen...

Over and out

Av Andie - 15 april 2008 08:12

Solen skiner utanför fönstret och jag har varit vaken sen halv sju i morse. Sitter här med en kopp kaffe och ska snart börja med dagens jobbsökningar. But that´s life for en arbetessökande.

Jag kom på att jag ska ta och tacka alla som kommer och läser min blogg, det är verkligen roligt att ni tycker att den är intressant.

Det kommer nog fler inlägg under dagen så det är bara att kika in lite nu och då för att få en uppdatering av mina tankar.


Hoppas alla får en bra dag idag.


Over and out


Presentation

Omröstning

Vad tycker du jag ska byta på min blogg?
 Fler kategorier
 Bakgrund
 Presentations bild
 Allt ihop behöver en uppdatering
 Det är bra som det är
 Har ingen åsikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards