Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Min fiende är tillbaka

Av Andie - 9 april 2008 08:49

Så nu dog allt vad våren hette igår kväll började det snöa och det snöar fortfarande och jag bor i mälardalen området. Ska det verkligen behöva va så här i april?? Min ärkefiende = vintern är alltså på besök, förhoppningsvis så stannar inte snön kvar länge. Jag blir bara ledsen för att det snöar. Jag tycker verkligen inte om vintern. Och nu kanske ni tycker att en norrlandsjänta som jag borde tycka att det var helt okej med några centimeter snö, men ack så fel ni har... jag flyttade ju från norrland för att slippa snön och kylan. Men inte då, den lyckas hitta mig i alla fall. Tror att om jag flyttade till Bahamas så skulle den hitta mig i alla fall och snöa in mig. Ursch vad jag inte gillar snö. Alla mysiga vårkänslor som fanns för några dagar sen är totalt över snöade nu.

Och i skrivande stund så inser jag att jag är typiskt svensk och bara klagar på vädret. Varför är det så att har man inget annat att skriva om eller snacka om så blir det vädret? Är detta ett typiskt svenskt drag, jag tror det. Vad tror du?

Suck och stön, jag som hade städat undan den tjockaste halsduken, bara att ta fram den och vantarna igen antar jag.


Over and out

 
 
risha

risha

9 april 2008 09:26

Ja, vintern känns verkligen bedrövlig just nu.. Vi svenskar som annars plågas med vinter och mörker större delar av året förtjänar ju ljuset och värmen. Men efter regn kommer solsken!:D

http://risha.bloggagratis.se

 
Kattis

Kattis

9 april 2008 09:38

Jag kommer nog alltid se mig som nybörjare... Är man outbildad och barnsligt förtjust över alla framsteg så är man nog inte särskilt mycket proffs. *s* Skönt är väl det! ;)

http://www.tjornebrant.se

 
Nettan

Nettan

9 april 2008 10:40

Haha klockrent, klart vi är typiska svenskar, vi älskar ju att klaga på vädret! Jag har ju klagat för att vi har haft det så varmt hemma, nu har något hänt och vi har "bara" 20,5 grad hemma, vem tror du inte klagar på att det är för kallt istället nu? ;)

http://www.metrobloggen.se/jeli81

 
MILLER MÅLARKLUDD kan skriva en del oxå

MILLER MÅLARKLUDD kan skriva en del oxå

10 april 2008 08:46

ja, man blir besviken på vädret, idag tittar solen dock fram här.
men det är kallt som sjuttan. :-( och jag kan inte elda än, idag. för sotarn kommer mellan 13-15 :-(

http://www.miller.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andie - 22 oktober 2008 01:45

Till alla er som besöker min blogg av en eller annan orsak vill jag bara påminna om att jag har flyttat den till www.upinmytree.wordpress.com och där kan ni läsa om allt nytt. Det skulle vara mycket roligare om ni kommer dit istället då den uppdatera...

Av Andie - 29 augusti 2008 21:46

Nu har min nya bloggadress börjat sprida sig på nätet så jag tänkte att det var lika bra att jag la ut länken här. Andie´s treehouse   Det är här jag bloggar nu för tiden så vill ni fortsätta att följa mina äventyr så är det alltså på den nya adresse...

Av Andie - 21 augusti 2008 15:22

Ni kanske undrar varför jag inte har bloggat här på några dagar. Orsaken till detta är att jag med bitterjuva kännslor nu valt att lämna bloggagratis.se Inte för att jag inte gillar denna bloggvärd, och jag kommer fortsätta att rekomendera den till p...

Av Andie - 18 augusti 2008 12:52

Nu har jag kommit igång att vara ute och gå igen. Och detta tack vare att jag har sällskap av min kompis och hennes hund. Det går lite lättare när man går och snackar samtidigt faktiskt och sparka boll med vovven. Dagens promenad var ca en timme lång...

Av Andie - 16 augusti 2008 13:32

Idag har jag varit ute och gått på morgonpromenad med Zarah och hennes vovve. Det var trevligt att vara ute och promenera. Vi hann med att uppdatera oss om vad som hänt i våra liv på senaste. Vi har ju inte träffats sen jag var och hälsade på henne i...

Presentation

Omröstning

Vad tycker du jag ska byta på min blogg?
 Fler kategorier
 Bakgrund
 Presentations bild
 Allt ihop behöver en uppdatering
 Det är bra som det är
 Har ingen åsikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards